شرکت ثبت پوینده

مشاور و مجری خدمات ثبت حقوقی شرکت ها

شرکت ثبت پوینده

مشاور و مجری خدمات ثبت حقوقی شرکت ها

همچنین این مجموعه از سال ۱۳۸۵ در حوزه مباحث حقوقی شرکتها، ثبت شرکت و مباحث متنوع مربوط به حوزه کسب و کار در قالب شخصیت حقوقی موازی ادامه مسیر داده و تا کنون در موارد ذکر شده به فعالیت مشغول میباشد.

شرایط مدیرعامل در شرکت

يكشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۱۱ ق.ظ

شرایط مدیر عامل

مسلماً هر تشکلی برای رسیدن به اهداف مورد نظر خود و برنامه هایی که از پیش تعیین کرده است نیاز به وجود شخصی دارد که بتواند تمام اعضا و اجزای آن تشکل را در این جهت به حرکت در آورده و از تمام پتانسیل های موجود استفاده های لازم را ببرد.

واضح است که شخصی که همچین سمتی را بر عهده میگیرد دارای مسئولیت بسیار سنگینی می باشد و بایستی توانایی های لازم جهت انجام مسئولیتهای این سمت را داشته باشد.

در اشخاص حقوقی ثبت شده، طبق قانون تجارت، اعضای هیئت مدیره پس از انتخاب توسط صاحبان سهام یا شرکا، بایستی نسبت به انتخاب فردی به عنوان مدیرعامل اقدام نمایند. مدیرعامل یا مدیراجرایی مسئول مدیریت شرکت بوده و معمولاً عالی ترین رتبه اداری در آن سازمان یا شرکت می باشد.

در شرکتهای سهامی که بنا بر تعریف قانون تجارت؛ شرکتهایی هستند که سرمایه آنها به قطعات سهام تبدیل می شود، مدیرعامل توسط هیئت مدیره انتخاب خواهد شد. مطابق با ماده 107 قانون تجارت اعضای هیئت مدیره شرکت های سهامی از بین صاحبان سهام انتخاب خواهند شد و چنانچه مدیرعامل بخواهد عضو هیئت مدیره باشد بایستی الزاماً حداقل دارای یک سهم از سهام شرکت باشد. در غیر اینصورت تنها، مدیرعامل می تواند خارج از جمع سهامداران انتخاب و معرفی گردد.

ادامه مطلب را در وب سایت ثبت شرکت پوینده مشاهده فرمائید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۰۵
محمد باقر جهانگیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی